WERONIKA OLIMPIA- KSIĘŻNICZKA NAUKI!

By | 13:25:00 Leave a Comment
Dzień dobry, z tej strony Weronika Olimpia! :)
A w zasadzie Weronika Olimpia Cieślak. Urodziłam się 27 listopada 1997 roku w Poznaniu. Z zawodu jestem technikiem eksploatacji portów i terminali, a już od października zaczynam studiować fizykę techniczną na Politechnice Poznańskiej.

Transportem pasjonowałam się od kiedy tylko pamiętam. Już od dziecka z podziwem obserwowałam wszelkie statki powietrzne, z utęsknieniem przyglądałam się odjeżdżającym pociągom, a kiedy tylko nadarzyła się okazja- przez kilka pięknych minut postałam za sterami statku. Ale to nie jedyne co kocham w swoim życiu. Mam słabość do wszelkich nauk ścisłych, a w szczególności do fizyki i matematyki. Kim chciałabym być w przyszłości? Astronautką!

Mam wiele pasji- transport i nauka nie są jedynymi rzeczami, które sprawiają, że jestem szczęśliwa. Można wręcz powiedzieć, że jestem uzależniona od muzyki. Nie wyobrażam sobie bez niej życia. A czego słucham? Koreańskiego popu! Moimi ulubionymi zespołami są CocoSori, Gfriend, BLACKPINK, BTS, Girls' Day, Orange Caramel, OhBliss i AOA. Ponadto, kocham kulturę Kraju Kwitnącej Wiśni i uczę się języka japońskiego.  

Od 2014 roku trenuję na siłowni, biegam, niedawno zaczęłam także rozciągać się i rozpoczęłam naukę choreografii do koreańskich piosenek.  Marzę o wydaniu kilku książek, a piszę w zasadzie od dziecka. Najpierw były powieści o księżniczkach, teraz tworzę coś poważniejszego. I być może niedługo pojawi się to na półkach. A'propos księżniczek- mimo swoich pasji, kocham kolor różowy, mam słabość do brokatowych dodatków, wszystkiego co się świeci, jest słodkie i rozkoszne. Spędzam niemalże całe życie w sukienkach, spódniczkach, na obcasach, a we włosy wpinam różnego rodzaju kokardy i inne ozdoby.

Mam swoich mentorów, których niezwykle podziwiam i chcę być taka jak oni. Elon Musk- prócz obecnych osiągnięć, niezwykle cenię go za siłę psychiczną i umiejętność pracy pod tak ogromną presją. Sprawia wrażenie, jakby to właśnie on decydował o wszystkim co się dzieje na świecie. Stephen Hawking- za pogodę ducha i dystans do własnej choroby. Na jego miejscu wielu ludzi by się poddało, on jednak postanowił działać. Nie porzucił swoich marzeń o podbijaniu kosmicznej przestrzeni i odkrywaniu jej tajemnic. A moim pierwszym w życiu autorytetem był (i oczywiście jest nadal) mój nauczyciel od fizyki, który wciąż wskazuje mi drogę, jaką mam się kierować. Mimo moich potknięć, wciąż we mnie wierzy i pomaga mi. I wspiera każdą moją inwestycję. Nie tylko związaną z fizyką.  

Jestem niezwykle pracowita i zdeterminowana. Nie działają na mnie takie słowa jak: daruj sobie, nie dasz przecież rady. To moje życie, ja o nim decyduję i wszystko zależy ode mnie. Wiem co chcę od losu i nie boję się o to walczyć. Przełamałam już wiele stereotypów i w zasadzie- od tego tu jestem.

Mam nadzieję, że maszyny okiem dziewczyny przypadną Ci do gustu. Że dowiesz się wielu nowych rzeczy i zarażę Cię moją pasją do transportu. Dziękuję za to, że wpadłeś! :) 
 Dlaczego poświęcam tyle czasu na popularyzację nauki? Po prostu, kiedy jesteś zakochany, chcesz o tym opowiedzieć światu! ~Carl Sagan





Nowszy post Strona główna

0 komentarze: