TRÓJKĄT BERMUDZKI A ZAGINIĘCIA STATKÓW I SAMOLOTÓW

By | 10:35:00 18 comments
Dzisiaj chciałabym omówić pewną tajemniczą sprawę jaką jest Trójkąt Bermudzki. Jest to na tyle fascynujący temat, że można byłoby o nim pisać, pisać i jeszcze raz pisać. Jednak zacznijmy od samego początku... 


W kwestii krótkiego wyjaśnienia- jest to obszar na Atlantyku w pobliżu Bermudów. Statki powietrzne i morskie, które znajdą się na jego terenie po prostu dziwnie znikają... Czasami, nawet po kilkunastu latach pojawiają się ich wraki... bez żadnej osoby z załogi.

Pierwsze podejrzenia?
Rok 1492. Krzysztof Kolumb w swoim raporcie opisał dziwne zjawisko- marynarze zauważyli kulę ognia, która przeleciała obok statku, a następnie zniknęła w morzu. Zaobserwowano również wahania kompasu w okolicach. Czyżby ostrzeżenie?

Kryształowe piramidy
Ray Brown prowadził badania w sprawie poszukiwania skarbów. Kiedy szykował się na kolejną wyprawę, nie wiedział, że odkryje coś takiego... W 1970 roku wybrał się ze znajomymi w okolice Języka Oceanu. Podczas nurkowania oddzielił się od kolegów. w momencie, kiedy chciał do nich wrócić, natrafił na 2 kryształowe piramidy... Po początkowych wahaniach postanowił wejść do jednej z nich. Była dość... dziwna. Czysta w środku, brak jakiejkolwiek roślinności. Wziął ze sobą czerwoną kulę i wypłynął z odczuciem, że już nigdy nie powinien tam wracać. W obawie przed skonfiskowaniem znaleziska, mężczyzna przez 5 lat ukrywał ten fakt. Po tym okresie postanowił wyjawić światu całą prawdę i wywołał ogromną sensację. Więcej dowodów? Brak. Kolejne niezwykłe zjawisko... sprzęt fotograficzny został zniszczony przez sztorm, który spotkał badaczy, a znajomi Browna zmarli! Na szczęście, doktor Verlag Meyer, udowodnił istnienie tych obiektów przy użyciu sonaru. A może to przyczyna zaginięć?

Nieudane szkolenie
W 1945 roku zaginęło podczas szkolenia aż 5 bombowców naraz! Dowódca eskadry nadał sygnał: chyba zboczyliśmy z kursu, nie widzimy ziemi, ocean nie wygląda tak jak powinien. W ramach poszukiwania statku powietrznego nadano inny samolot, który... również zaginął!



Skąd ta nazwa?
Nazwa Trójkąta Bermudzkiego nie pojawiła się po zaginięciach pierwszych statków ani po początkowych podejrzeniach. Nazwę nadano dopiero w 1964 w magazynie Argosy. Celem gazetki było dostarczenie rozrywki na niezbyt wysokim poziomie, omawiano tam również wiele problemów fantastycznych. Jednak ludzie z chęcią przyjęli ten termin. 



Dlaczego maszyny znikają?
Po kilku przedstawionych wyżej informacjach, mam zamiar opisać parę hipotez wystawionych przez naukowców i miłośników teorii spiskowych. 

*załamana czasoprzestrzeń
Są osoby, które twierdzą, że w miejscu Trójkąta Bermudzkiego istnieje portal przenoszący ludzi do innego miejsca lub innego czasu.

*UFO
Oczywiście musieli w tej sprawie zabrać głos ludzie, którzy uważają spodki latające za coś prawdziwego. Ich zdaniem, to właśnie kosmici porywają maszyny z załogami.

*Błąd ludzki
Jest to moim zdaniem dość prawdopodobna teoria. Według niej, nieuwaga i zafascynowanie miejscem sprawiają, że załoga staje się rozkojarzona. Ale z drugiej strony, dlaczego dosłownie wszyscy nagle stają się nieuważni?


*Pole geomagnetyczne
Kolejne racjonalne wyjaśnienie wysnute przez Gernona i McGregora. Badacze sądzą, że pole powoduje utratę kontroli, a urządzenia nawigacyjne zaczynają szaleć.



*Testowanie broni
Ostatnia ciekawsza teoria, polegająca na tym, iż ktoś mógłby specjalnie zestrzeliwać wpływające i wylatujące statki. Tylko od tylu lat? Inne związane z tym podejrzenie, to testowanie wyrzutni rakiet. Maszyny zostają zaatakowane przypadkiem i są po prostu pechowymi ofiarami. Ale czy w dzisiejszych czasach ktoś by sobie pozwolił na takowe niedociągnięcia?

Poniżej przedstawiam Wam krótki filmik, który w świetny sposób opisuje Trójkąt Bermudzki. Miłego seansu.


A czy Wy znacie jakieś inne teorie wyjaśniające zaginięcie tylu maszyn? A może sami jesteście zwolennikami, którejś z tych wymienionych przeze mnie? Piszcie! :)

Kontakt ze mną: be_cuteee@wp.pl


Z czego korzystałam tworząc notkę:
http://archiwumx51.republika.pl/trojkat_bermudzki.html
http://joemonster.org/art/20824


Nowszy post Starszy post Strona główna

18 komentarzy:

  1. Kiedyś widziałem program o tym i uważam, że jest to bardzo ciekawy temat. Szkoda tylko, że nie wiadomo co tak naprawdę powoduje takie wypadki

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdumiewająca historia, pierwszy raz miałem okazję zagłębić się w ten temat :) Teoria załamanej czasoprzestrzeni podoba mnie się najbardziej. Może w innym miejscu i czasie jest lepiej zaginionym i nie chcą tutaj wracać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Denerwujący głos i akcent ma facet z tego filmiku :-P. Ja jestem sceptykiem, teorie spiskowe nie wyjaśnią rzeczywistości. Tak czy siak ciekawe zagadnienie. A z tymi piramidami to na serio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się właśnie podoba! :D
      Tak, serio. :) Przynajmniej z tego co naukowcy mówią, bo nie miałam okazji tego sama zobaczyć haha. :D

      Usuń
    2. A jest jakieś wiarygodne źródło tej informacji?

      Co do przyczyn to na Wikipedii podają, że prawdopodobnie to wynik wydzielania metanu, który zmienia gęstość wody czy w przypadku samolotów może powodować zaburzenia działania silnika itp.

      Usuń
    3. Myślę, że jest to prawdopodobne, skoro ktoś przywiózł stamtąd kulę, opowiedział o tym, a kolejny naukowiec popłynął zeby zrobic zdjęcia sonarem. I sądzę ze te zdjecia są doskonalym dowodem, skoro nie słyszałam o tym, aby ktorys z naukowców jego tezę próbował wykluczyc. :) Konkretnie nie mogłam znaleźć żadnej pozycji książkowej, która by to potwierdziła. :)
      A co do teorii to też ją znałam, jest dosyć racjonalna.

      Usuń
  4. o tych kryształowych piramidach nie słyszałem, muszę coś więcej o tym się dowiedzieć, niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede wszystkim muszę powiedzieć (napisać), że Twój blog bardzo mnie zaskoczył. Nie spodziewałam się takiej tematyki po dziewczynie. Tak, wiem, hobby te nie jest zarezerwowane tylko dla facetów, ale taki blog lekko mnie zaskoczył - pozytywnie :)

    A teraz wracając do tematu... Poruszyłaś bardzo ciekawy temat, który od zawsze mnie interesował. Nie mam pojęcia co jest "przyczyną" tego co dzieje się w tamtym miejscu, bo nie znam się na tych wszystkich fizycznych sprawach żeby móc się wypowiedzieć, ale jest to dla mnie na pewno bardzo fascynujące. Ze swojej strony wykluczam ufo - jakoś mało to dla mnie prawdopodobne i raczej nie wierzę w ufo, bardziej w to, ze gdzieś w odległych planetach są istoty podobne do nas, ale nie latają po Ziemi jak w filmach z Tomem Cruise'em. Ale ok, zbaczam z tematu.
    Jako dziecko znalazłam starą, żółtą książeczkę o Trójkącie Bermudzkim, ale była "za dorosła" żeby dziecko ją przeczytało. Oglądałam masę filmów i temat ten ciągle się gdzieś pojawia. Niesamowita zagadka. Chętnie wybrałabym się w to miejsce, ale jakoś się boję... :)


    PS Dziękuję za komentarz u mnie odnośnie "Piły". Cieszę się, że są ludzie, którzy rozumieją te przesłanie a nie traktuję film jako beznadziejną krwawą jatkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, przyzwyczaiłam się. :D Ale to miłe, muszę przyznać. :)
      Ja również UFO wykluczyłam, ale jakoś mnie ta teoria zaciekawiła, dlatego ją wstawiłam. :D Może spróbujemy w takim razie razem tam polecieć/ popłynąć, a nóż odkryjemy coś ciekawego. :D
      Nie musisz dziękować, uwielbiam komentować interesujące materiały, a u Ciebie ich nie brakuje! :)

      Usuń
  6. Chodzi raczej o wiarygodne źródła, jak np. jakieś dobre czasopisma naukowe i popularnonaukowe, wypowiedzi specjalistów, właśnie książki itd. :-). Blog jest naprawdę spoko i jest perspektywny ale warto popracować nad tym by był nieco bardziej merytoryczny (ale nie jest źle już teraz jednak warto nad tym popracować) i by podawać wiarygodne źródla (nie np. joemonster :-p).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, rozumiem, ale tak jak wspomniałam- w literaturze nic konkretnie znaleźć nie mogłam, a jakby się uprzeć to wypowiedzi naukowców też można podrobić. :D Ale staram się, aby moje posty były jak najlepsze. ;)

      Usuń
    2. Hm, jakby to wytłumaczyć... więc jeśli nie ma źródła sensownego, to o tych piramidach podajemy jako legendę, nie można powiedzieć, że tak jest bo jacyś naukowcy to sprawdzili, jednocześnie nie dysponując źródłem do tych informacji - o to mi w tym przypadku chodzi. Sama wstawka o piramidach spoko, ale bez źródła to raczej jako taki ironiczny akapit odnośnie teorii spiskowych.

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Co do błędu ludzkiego ,to prawdopodobieństwo jest bardzo małe by 5 pilotów popelnilo błąd na raz ,kolejna sprawa to ze wszystkie kompasu przestały działać,według mnie najpewniej przyczyna są zaburzenia elektromagnetyczne spowodowane dość szczególnymi warunkami meteo w tym obszarze,te najbardziej tłumacza zaginiecia samolotów, a co do statków to trudno powiedzieć. Ale w tym rejonie są silne prądy morskie mogące zabierać ze sobą wraki w bardzo odlegle miejsca na atlantyku.A tak pozatym fajny blog,zostaje na dłużej ��

    OdpowiedzUsuń