TAG: ZACZYTAJMY SIĘ! #1

By | 10:46:00 1 comment
Tymczasem, w ten piątkowy wieczór, przychodzę do Was z nowiutkim tagiem. 
Będę starała się skupiać na książkach ciekawych, nie tylko naukowych, ale napisanych prostym językiem, dzięki czemu każdy będzie mógł daną pozycję przeczytać. 
Dzisiaj przychodzę do was z książką "air babylon".

Lecieliście kiedyś samolotem? A może wasz znajomy leciał? Jest duże prawdopodobieństwo, że wspominacie tę podróż wspaniale, świetnie, z genialną obsługą. Ja oczywiście swój lot samolotem też wspominam miło. Ale czy będziemy tacy zadowoleni po przeczytaniu owej książki?
Imogen Edwards- Jones jest autorką serii książek, które w krótkim czasie zdobyły dużą popularność. Współpracuje ona z osobami związanymi z daną branżą, (osoby te są anonimowe) dzięki czemu możemy mieć pewność, że opisane wydarzenia są autentyczne.


Jedną z jej bestsellerowych książek jest właśnie wymieniona wyżej "Air babylon". Co można byłoby powiedzieć ogólnie o tej książce? 
Jest to opowieść, której akcja rozgrywa się w ciągu 24 godzin na londyńskim lotnisku. Ujawnia ona szczegóły i coś, co nas, ludzkość najbardziej interesuje- tajemnice pracowników lotniska czy linii lotniczych.
Dodatkowo, książka jest napisana zabawnym językiem. To wszystko sprawia, że tę pozycję czyta się naprawdę szybko. 


Jednakże po sięgnięciu po tę książkę, i przeczytaniu kilku stron, będziecie mieli ciężko zaufać z powrotem pracownikom lotniska czy osobom pracującym na pokładach statków powietrznych. Jeśli myślicie, że chociażby stewardessy są dla was cały czas miłe, również po schowaniu się na chwilę odpoczynek to jesteście w poważnym błędzie! Przykład? Z książki możemy wyczytać, że jeśli będziemy niemili dla pracowników w samolocie, to mogą nam m.in napluć na jedzenie przed podaniem czy dosypać środek przeczyszczający (który z resztą noszą przy sobie). Dlatego jedna z porad zawartych w tej książce polega na tym, aby od samego początku do końca lotu być miłym dla obsługi. W sumie, logiczne.



Narratorem książki jest manager linii lotniczych, ale poznajemy również pracę np. stewardess, pilotów, ochroniarzy czy celników. Każdy wymieniony zawód jest opisany bardzo dokładnie, wszędzie zostaje odsłonięta prawda.
Oczywiście dowiadujemy się jak postrzegają nas owi pracownicy, w jaki sposób rozpoznają co jest nie tak, i inne rzeczy, których wcześniej nie wiedzieliśmy. Można powiedzieć, że Ci ludzie nami wręcz manipulują :D
"Pasażerowie pakują mózgi do walizek. Są zawsze zdezorientowani, rozproszeni i najwyraźniej niezdolni do zajęcia się sobą."


Nie zdradzę Wam wszystkiego na temat tej książki, ponieważ chciałabym, abyście sami ją przeczytali. Musicie mi uwierzyć, że warto poświęcić około 40 zł na zakup. Dzięki temu będziecie i sprytniejsi i mądrzejsi, a także wiedza, która jest tam zawarta pomoże Wam przetrwać lot i pobyt na lotnisku. Moja ocena? 10/10. "Air babylon" to jedna z moich najbardziej ulubionych książek i sądzę, że każda osoba, która interesuje się statkami powietrznymi powinna ją przeczytać. :)




Na koniec chciałabym Wam się kochani zapytać, co sądzicie o moim nowym tagu. Napiszcie w komentarzach, albo oceńcie notatkę, pomoże mi to w dalszym prowadzeniu bloga.
A jeśli chcielibyście się skontaktować ze mną, oto e-mail: be_cuteee@wp.pl
Dziękuję za przeczytanie, do usłyszenia :)


Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. według mnie to bardzo dobry pomysł na cykl notek, recenzja książki jest też zachęcająca do lektury, odbyłem już kilka lotów i pamiętam tylko swoją dezorientację na lotnisku i w samolocie, chętnie bym się dowiedział o pracy obsługi lotniska z ich perespektywy

    OdpowiedzUsuń