PODSUMOWANIE ROKU 2017 NA BLOGU MASZYNY OKIEM DZIEWCZYNY

By | 21:14:00 10 comments
Rok 2017 był dla mnie niezwykle przełomowy zarówno na blogu, jak i w życiu prywatnym. W jaki sposób zapamiętany zostanie przeze mnie? Przejdźmy po raz pierwszy od czasu założenia strony, krok po kroku poprzez 365 kart kończącego się roku!


Wbrew myśli wielu ludzi, jestem dość młoda- mam zaledwie 20 lat. Rok 2017 oznaczał więc dla mnie zmianę środowiska- skończyłam szkołę średnią, ważyły się losy mojego tytułu technika eksploatacji portów i terminali, wreszcie rozpoczęłam długo upragnione studia. To miało ogromny wpływ na działalność strony. Ale wszystkiego na raz nie przedstawię. Zacznijmy więc od standardów!

Ile artykułów pojawiło się w roku 2017 na blogu Maszyny Okiem Dziewczyny? Tylko 29! To zdecydowanie za mało, by rozkręcić stronę do szalonych zasięgów, lub podnieść poziom własnego warsztatu pisarskiego. Taka, a nie inna liczba spowodowana jest jednak 2 ważnymi powodami: na przełomie kwietnia i maja ogłosiłam, że potrzebuję kilka dni przerwy, by uporać się z maturą.

Od bodajże początku sierpnia do końca września, napisałam na fanpage bloga, iż muszę złapać oddech. Przestałam pisać. Poziom nienawistnych komentarzy wobec mnie i strony rósł w siłę, a ja sama musiałam przemyśleć, w jaką stronę zmierzam. Zrozumiałam jednak z czasem, że to co robię jest dobre i potrzebne, więc muszę jak najszybciej do tego wrócić. 

Na blogu wydzieliłam już w roku 2016 kilka kategorii. Chciałabym więc rozpisać ilość artykułów z tego roku, według nich:
  • Kategoria "kolej" przyjęła w swoje objęcia 4 artykuły.
  • W zakładce "Kosmos" pojawiło się 5 wpisów.
  • Miłośnicy lotnictwa mogli przeczytać 5 postów.
  • 4 artykuły znalazły się w kategorii motoryzacyjnej.
  • Tegoroczną rekordzistką stała się zakładka poświęcona transportowi morskiemu- 7 postów.
  • Randomowo, czyli wszystko, co nie jest związane z transportem- 4 wpisy. 
  
Które z tych 29 artykułów stały się najpopularniejsze? 

Zapewne niewielu zaskoczy informacja, iż na pierwszym miejscu uplasował się post: W jaki sposób zwolennicy chemtrails bronią swojej teorii? W powstałym na początku roku artykule, zebrałam 12 przytaczanych tez osób, które wierzą, że świat jest systematycznie truty przez samoloty. Z pasją się z nimi rozprawiłam, a czytelnicy dodali wiele od siebie w postaci komentarzy. 

Drugim pod względem popularności wpisem jest: Jak płaskoziemcy postrzegają lotnictwo? Obalamy 8 przytaczanych mitów. I jest to artykuł, nad którym pracowałam najciężej. Miał być to mój powrót po ogłoszeniu oficjalnej przerwy, więc chciałam, aby był dobry. To chyba najdłuższa treść opublikowana na moim blogu, dzięki czemu zyskała wiele uwagi. By spełnić dobrze swoje zadanie, spędzałam całe dnie na pisaniu i analizowaniu faktów, a od komputera odchodziłam z bólem głowy i oczu. Robiłam dziennie wiele screenów, wdawałam się w dyskusje, pytałam, zaprzyjaźniałam się z niektórymi zwolennikami teorii płaskiej Ziemi. Byłam tak podekscytowana tematem, że często budziłam się w środku nocy i pierwsze co robiłam, to zajrzenie na grupy płaskoziemców, by niczego "wartościowego" nie ominąć. A moi znajomi... mieli już dość słuchania opowiastek o tym, że Ziemia jest płaska! :D 

Ten właśnie artykuł należy do moich ulubionych i jestem z niego bardzo dumna. Prócz niego, lubię 2 inne:
W roku 2017 zaczęłam śmielej poruszać tematy związane z zawodem technika eksploatacji portów i terminali. Jak się okazało- blog na tym zyskał. Przybywało do mnie wielu zbłąkanych wędrowców, którzy również pobierają nauki w ramach uzyskania tego tytułu.

W końcu, po wielu trudnościach, udało mi się uruchomić na blogu zakładkę z darmowymi materiałami do pobrania


Na chwilę obecną, znajduje się tam tylko 1 ebook mojego autorstwa- "Jak pojąć wszystko przed pierwszą lotniczą podróżą?", który został pobrany w małej ilości. Mimo to wierzę, że przyda się on w przyszłości niejednemu podróżnikowi! Zakładka będzie wciąż uzupełniana o nowe materiały, których zarys powstaje już w mojej głowie. O wszelkich zmianach będę Was informować na fanpage'u swojego bloga na portalu Facebook

W lutym zostałam nazwana "nadzieją na rok 2017" w rankingu polskich blogerów naukowych na To Tylko Teoria

Miesiąc później, rozpoczęłam współpracę z wydawnictwem PWN, co zaowocowało artykułem Laboratorium w szufladzie- prosty sposób na przyjaźń z fizyką

W dzień ukończenia technikum, miałam po raz pierwszy okazję, by powiedzieć kilka słów na antenie radiowej. Wystąpiłam w Nocnym Radiu i wraz z prowadzącym rozmawiałam o szeroko pojętej logistyce, przewozach tramwajów, podbijaniu Kosmosu, bądź o materiałach niebezpiecznych w transporcie. Jeśli macie również ochotę poznać mnie bliżej, to zachęcam Was do odsłuchania podcastu, bowiem w trakcie audycji, opowiedziałam także kilka słów o sobie i moim zawodzie!

W związku z pozytywnym odbiorem, obiecaliśmy, że współpraca z Nocnym Radiem nie zakończy się na jednej audycji. I w ten sposób, 24 listopada, ponownie tam zagościłam, tym razem opowiadając o Elonie Musku.  

Na drugi dzień po swojej pierwszej audycji, poprowadziłam prelekcję naukową. Na poznańskim Pyrkonie opowiedziałam o tym, czy jesteśmy w stanie podbić te same obszary Kosmosu, co bohaterowie filmów sci-fi. Z wielu produkcji fantastycznonaukowych, takich jak "Moon", "Czerwona Planeta", czy "Raport z Europy" wyjęłam sposoby podróżowania, czas akcji, statki kosmiczne, cele, a także inne, towarzyszące ekspansji Kosmosu, elementy, np. terraformację



Na podstawie owej prelekcji, zaczęłam  tworzyć nową serię artykułów na blogu, która mimo czasochłonności w przygotowaniach, nie odniosła sukcesu. Mowa tu o wpisach: Fantastyczna konfrontacja, sci fi vs rzeczywistość. Idea była taka sama, lecz skupić się mogłam dokładniej na każdym ciele niebieskim. W ramach serii powstały 2 posty: o Księżycu i Marsie. I chociaż, że nie cieszą się popularnością, bardzo lubię je pisać, więc myślę, że możecie spodziewać się ich kontynuacji. 

Grudzień zakończyłam udzieleniem wywiadu na blogu Macieja Wojtasa. Rozmowa została zatytułowana "Bloger leci na Marsa" i przeprowadzono ją w formie rekrutacji do mojej pracy marzeń, czyli Europejskiej Agencji Kosmicznej. W wywiadzie zaprezentowałam swój wiersz o idei Płaskiej Ziemi, zastanawiałam się, czy dodanie gazu rozweselającego przy terraformacji Marsa to dobre rozwiązanie, a także porównałam różne rodzaje blogów do gwiazd! 
Czarne dziury pożerają wszystko, co stanie na ich drodze. Nie obchodzi ich prędkość, ani rodzaj poruszającego się ku nim ciała. Te czarne dziury to właśnie blogi naukowe.
Bez względu na to, ile masz lat, czym zajmujesz się w życiu i jak intensywna jest twoja codzienność, jeśli wpadniesz na jakiegokolwiek bloga popularyzatorskiego, to gwarantuję ci, że już nigdy go nie opuścisz i pochłonie cię do reszty.
Blogerzy naukowi dzielą się zdobywaną przez lata wiedzą w przystępny sposób, pokażą ci piękno otaczającej cię rzeczywistości i prawdopodobnie zainspirują cię do dalszego pogłębiania wiedzy. Jeśli ktoś nie ma pojęcia od jakiego zacząć, to polecam właśnie Maszyny Okiem Dziewczyny!

Postanowienia na nowy rok dotyczące bloga? Nie mam żadnych! Uważam bowiem, że osoba, która chce stawać się coraz lepsza, nie potrzebuje do tego nowego tygodnia, miesiąca, roku. Prawdziwa motywacja i chęć do pracy rozsadza człowieka od środka i nie pozwala na bezczynne siedzenie.

Dlatego nie przerywam swojej pracy nad stroną. Jestem w trakcie przygotowań kilku nowych artykułów, myślę nad innowacyjnymi seriami i dodatkami do pobrania. 

Mam nadzieję, że będziecie patrzeć przychylnym okiem na mojego bloga oraz, że mimo upływu lat wciąż kojarzyć Wam się będzie z powiewem świeżości. A Wam już teraz życzę spełnienia wszelkich marzeń w nadchodzącym, 2018 roku, wiele uśmiechu, radości z pracy, bądź nauki i proszę, rozwijajcie nadal swoje pasje. Jestem niezwykle dumna, że mam tak wspaniałych czytelników. Lubię przejrzeć sobie czasami profile niektórych z Was i za każdym razem jestem pod ogromnym wrażeniem Waszych codziennych zajęć i zainteresowań.  

Dziękuję za każdą rzecz, którą robicie, bym razem z blogiem mogła stawać się każdego dnia lepszą osobą!
 



Nowszy post Starszy post Strona główna

10 komentarzy: